А якщо він не сидітиме в слінгу? Про неспокій в слінгу

В своїй практиці слінгопорадництва я часто чую від мам: “А раптом він не сидітиме в слінгу”, “моя дитина неспокійна в слінгу”, “він крутиться і випрямляє ноги”, “я спробувала один раз, а він почав плакати”. Він не хоче сидіти в слінгу!

 

 

Такий стан багато консультантів та мам називають – поведінкою відмови, але…

 

 

Перше, що повинна розуміти мама, котра починає освоювати слінг, що неспокій в слінгу – ймовірний і нормальний, і не означає того, що малюку слінг не подобається.. Що освоювати слінг два і більше тижнів – теж нормально. Якщо малюк (як правила – 3-6 міс) крутиться, скаче в слінгу, вигинається і випрямляє ноги – це нормально. Так, це незручно для мами, але це абсолютно нормальна поведінка нормальної дитини і вона не є відмовою від слінгу. Ви не уявляєте, яке це полегшення для мам, коли вони це чують. Тому, що вони, звичайно думали, що “все”, “дитина не хоче в слінг”.

Так чому ж малюк так робить, непокоїться, капризує, викручується?

 

Причин насправді є достатньо:

 

– Малюка може щось турбувати (животик, зміна тиску, незручний одяг)

 

– він може хотіти чогось іншого. Не відмовляйте малюку в праві мати власний настрій. У нього теж є свої побажання, емоції та почуття, але на відміну від нас, дорослих, він не може з ними так легко справлятись і тому проявляє це все, як уміє. Плаче. Непокоїться

 

– Він вигинає ноги і викручується? Можливо, він хоче в даний момент побавитись з іграшками. А може, йому не подобається сам процес намотування? І така є ймовірність, і цьому теж можна дати раду

– і т.д.

 

Наявність станів “неспокою” не означає, що їх не варто розв’язувати. Можна і треба. Але гнучко і по-філософськи. Дитині може не подобатись якась дія зараз і, о чудо!, вона може не противитись їй через місяць. І навпаки! Малюк, котрий раніше висів на мамі цілодобово, тепер погоджується на перебування в слінгу лише під час прогулянки, а вдома хіба на 5-10 хв максимум і одразу ж намагається вилізти. Те, що працювало раніше – може не працювати зараз. І це не відмова від слінгу. Ваш малюк розвивається, він пізнає світ, освоює нові рухи, в нього з’являються нові уміння та інтереси, і це – нормально. Будьте лояльніші, гнучкіші, не бійтесь мінятись і міняти звичні схеми життєвого укладу. Не бійтесь зняти з себе слінг і сказати: так, мій малюк сьогодні чомусь не хоче в ньому сидіти. Ну нічого, спробуєм завтра. Або через тиждень. А сьогодні він з іншим настроєм і йому хочеться чогось “такого”.

 

Хтось запитає: хіба так важливо, як назвати таку поведінку дитини? Це ж просто слова, вони неважливі. Проте, в цьому випадку важливі акценти: одна справа сказати “мій малюк сьогодні не в настрої”, або навіть “цього тижня він не хоче сидіти в мене за спиною” і зовсім інше “він відмовляється сидіти в слінгу”. ВІДМОВУ мама сприймає як завершення, дитина явно не бажає мати справу з цією річчю. У фразі “поведінка відмови” нема акценту на те, що це по-перше тимчасово, а по-друге це не відмова, це просто бажання чогось іншого (чи власне іншого чи усунення дискомфорту).

 

Зі всього сказаного основне те, що небажання малюка знаходитись в слінгу в певний момент НЕ є відмовою від слінгу. Навіть якщо цих моментів багато. Є малюки, котрі погоджуються лише на сон в слінгу і лише на вулиці. А потім, через деякий час, вони можуть змінити поведінку і ще довго кататись на мамі. Таких прикладів сотні і вони бувають навіть у досвідчених слінгоконсультанів. Нема загального “правильно” для всіх, є оптимальне для вашої пари мама-малюк. Для когось буде потрібним часте носіння на руках і в слінгу, хтось використовуватиме слінг, щоб добігти до машини чи магазину, а хтось – лише на прогулянках. Це ваш вибір, це ваше життя і ваше “правильно”.

 

Ми часто говоримо про те, що слінг допомагає формуванню тісної прив’язаності, становленню глибшого взаєморозуміння між мамою і малюком. І це дійсно так. Формування базової довіри до світу, відчуття, що “світ добрий і світ тебе любить” формується через задоволення базових потреб малюка в фізичній близькості, теплі, безпеці, комфорті – тобто в основному через носіння на руках чи в слінгу. Проте важливо не просто носити дитину на руках чи слінгу, навчіться слухати, відчувати і відкликатись на бажання і настрій вашого малюка. Як сказала Мері Ейнсворт, відомий дослідник психології розвитку дитини “Безпечна прив’язаність формується тоді, коли дитину беруть на руки на її вимогу і спускають , коли вона захоче” І це, певно, найкраща фраза, котрою можна описати все вищесказане

 

Переклад з рос. Наталя Орел, слінгоконсультант
https://www.facebook.com/slingopomichnyk/

Оригінал http://mama.tomsk.ru/babywearing/ho...

			
						
		

Залишити відповідь