Педагогічний прикорм, ч.2

Продовження, початок тут.

Коли давати окрему порцію?
Якщо коротко – тоді коли дитина готова ))) Готова, це означає, що дитина сидить за столом (не лягає на стіл, не намагається залізти), бере (нехай навіть руками) їжу зі своєї тарілки і їсть. До віку однозначно прив*язати непросто, оскільки залежить і від характеру дитини, і від того, наскільки послідовною була мама від початку. Десь в р-ні року дитина отримує окремий прибор – тарілочку і виделку. Спочатку краще давати менше їжі, ніж більше. Чому? Таким чином у дитини є відчуття того, що їжа це цінність. Їжу не розкидають, нею не бавляться. Їжу – їдять. А тих, хто не їсть, а бавиться, розкидає, намагається залізти на стіл, порпатись руками в маминій тарілці мама спокійно, але твердо спускає на підлогу, коротко пояснюючи, що за столом – їдять. Часто буває, що дитина проситься сісти окремо, свої прибори, мама садить дитину окремо, дає окремі прибори, дає їжу в тарілку, а дитина починає розкидати, або лізти до інших членів родини в тарілки, тоді треба видавати їжу порційно – поклали на тарілку 1 шматочок, дитина з*їла, просить ще, тоді даєте ще 1 шматочок. Перестала їсти – спускаєте на підлогу. Будь яку поведінку за столом і з їжею, яка в сім*ї вважається недопустимою, потрібно присікати відразу, спокійно, без криків і погроз, але твердо.

В нас за розмахування вилкою і спроби залізти в чужу тарілку, я спочатку забираю вилку. Якщо хуліганство продовжується далі, дитина спускається на підлогу.

Отже, коли мама бачить, що дитина готова сидіти окремо, їсти з свої окремої тарілки своїми приборами – мама надає таку можливість. Як тільки мама відчуває, що дитина забагато бешкетує за столом або намагається встановлювати свої порядки – мама зменшує повноваження дитини і встановлює більше свого контролю )))) В гостях чи закладах громадського харчування дитина довше їсть в мами на руках, оскільки не всюди продумано місце для малої дитини.

На мою думку, найбільший плюс педагогічного прикорму навіть не в тому, що не потрібно окремо варити/блендерити пюрешки, а в тому, що дитина дуже швидко схоплює правила поведінки за столом і розуміє, коли і що вона хоче з*їсти завдяки тому, що мама не намагається нагодувати, а дає дитині відчути голод (це допоможе уникнути проблем з психологією харчування у майбутньому), і прислухатись до потреб власного організму, їсти саме те, що потрібно , відчувати свої потреби, оскільки мама не годує за власною ініціативою, а дає можливість вибрати дитині з того, що є на столі. (Якщо на столі стоїть алкоголь або те, що дитині їсти не бажано, ми так і кажемо – що це малі дітки не п*ють/не їдять, це мамине або татове. Коли таких заборон всього декілька , діти досить швидко це розуміють і сприймають спокійно).

Щодо поведінки за столом, то діти спостерігають за поведінкою інших членів родини. Якщо хтось в родині витирає руки скатертиною, буде непросто пояснити дитині , чому так робити не варто. Тому краще починати з себе )))) А те, що дитина робить не_так (тобто те, що не прийнято робити за столом в родині)  з власної ініціативи (не наслідуючи дорослих) припиняється  фізичним унеможливлюванням це робити ))) Дитина забирають з-за столу і спускають на підлогу. (Маленькі діти розуміють фразу “не можна” як фізичну неможливість – як не можна дотягнутись рукою до Сонця, а не як заборону. І це не капризи і непокора, це фізіологічна особливість , тому краще фрази будувати інакше – ” В нас так не прийнято, в нас роблять ось так-то і так-то”. Наприклад, “На столі в нас стоїть їжа, а ми сидимо на стільцях” замість ” Не можна сидіти на столі”).

Щодо пиття. Мама дає дитині горнятко і на дні на 1 ковточок, притримуючи сама. Це може бути і в 7-8 місяців, може бути і в рік. Орієнтуватись треба на дитину – якщо пробує пити, значить готова. Коли перевертає горнятко, бавиться – горнятко забираємо. Пити, так щоб напитись діти починають переважно після року.

Голодна або спрагла дитина не буде, адже мама продовжує годувати грудьми на вимогу.

Щодо того, що пити – найкраще пити воду. Підсолоджені компоти це смачно, але потрібна і просто вода.

Протягом року від початку введення прикорму дитина має перепробувати всі продукти , які їдять в її сім*ї. І сезонні ягоди, фрукти, овочі.
Їжа виділяється лише на вимогу.

 

 

Ось так наш малюк їсть вдома. Сидить на дитячому кріслі для годування, підсунутому до загального столу.

Ось так наш малюк їсть вдома. Сидить на дитячому кріслі для годування, підсунутому до загального столу.

 

 

А це в гостях, на звичайному стільці ))

А це в гостях, на звичайному стільці ))

Залишити відповідь